Z jakiego powodu kobiety chorują na endometriozę?

Endometrioza to choroba nie do końca znana, dlatego nie ma dotychczas opracowanego skutecznego jej leczenia oraz lekarstwa powodującego całkowite wyzdrowienie. Proces leczenia tej choroby może trwać całe życie pacjentki.

Endometrioza to choroba przewlekła, autoimmunologiczna, zapalna, gdzie tkanka endometrialna, która powinna być zlokalizowana tylko w jamie macicy, przemieszcza się poza jej obrębem, namnażając się i atakując inne narządy całego ciała kobiety. Przemieszczenie tkanki endometrialnej powoduje na tych narządach nacieki, stany zapalne, zrosty, a w konsekwencji tworzy guzy endometrialne. Często przebiega w sposób bezobjawowy, skryty.

Endometrioza – co to za choroba?

Endometrioza przede wszystkim wiążę się z ogromnym bólem i cierpieniem kobiety.

Jednak, gdy pacjentka trafi do doświadczanego zespołu ekspertów, specjalistów leczenia endometriozy jej proces leczenia może być krótszy i zdecydowanie poprawi jakość jej życia bez bólu.

Przyczyny endometriozy

Przyczyny powstawania endometriozy są badane przez specjalistów i naukowców od ponad kilkuset lat, jednak dotychczas jej nie znaleziono, nie jest znana.

Jednak wiadomo, na występowanie tej choroby mogą wpływać:

• dysbioza jelitowa (zaburzony skład, ilość mikroorganizmów w jelitach)
  • genetyka (występowanie w rodzinie osób chorych na endometriozę zwiększa ryzyko zachorowania)
  • defektywny układ immunologiczny, autoimmunologiczny
  • zaburzenia hormonalne
  • zaburzenia alergiczne

Istnieje kilka teorii wyjaśniających przyczyny powstawania endometriozy:

• teoria metaplazji – przekształcanie się komórek otrzewnej w komórki endometrium
  • teoria implantacji i transplantacji – poprzez tzw ‘miesiączkowanie wsteczne`’ endometrium rozrasta się poza jamą macicy, osiada w okolicy jamy brzusznej i namnaża się.
  • teoria indukcji – nieznane komórki we krwi mają zdolność przekształcania się w komórki endometrium, tworząc ogniska chorobowe

Skuteczne leczenie endometriozy

Endometrioza to choroba wieloaspektowa, wymagająca kompleksowego, holistycznego podejścia do jej leczenia przez wyspecjalizowany zespół.

Dr n. med. Mikołaj Karmowski jako czołowy ekspert leczenia endometriozy w Polsce i Europie zapewnia każdej pacjentce szybką trafną diagnostykę oraz skuteczne leczenie endometriozy, jak również kompleksową opiekę, dzięki współpracy z zespołem najlepszych specjalistów w Polsce w zakresie dietetyki, urologii, psychologii, psychiatrii, seksuologii, rehabilitacji.

Dr n. med. Mikołaj Karmowski wykonał ponad 3,5 tysiące zabiegów operacyjnych, laparoskopowych endometriozy i skonsultował kilkanaście tysięcy pacjentek w kierunku endometriozy. Jest cenionym ekspertem w leczeniu najbardziej zaawansowanych i najtrudniejszych przypadków endometriozy głęboko naciekającej.

Jeśli cierpisz, zmagasz się z endometriozą lub podejrzewasz u siebie lub u kogoś z rodziny, otoczenia tę chorobę, masz problem z zajściem w ciąże, odczuwasz bardzo duży ból podczas całego cyklu miesiączkowego umów się na wizytę